אם מדברים על אטרקציות לילדים, אחת מהנה במיוחד היא פינת ליטוף. ילדי העיר לא פוגשים בחיי היום- יום שלהם בעלי חיים מעבר לכלבי בית, חתולים או דגי אקוואריום. המפגש עם בעלי חיים שונים, כגון: ארנבות, שרקנים, אפרוחים, עגלים ופרות וכדומה הוא חוויתי מאד מבחינתם, מהנה וגם מהווה ערך חינוכי והתפתחותי חשוב. המפגש עם בעלי החיים, ליטופם והמגע איתם הוכח כתורם רבות לבריאות נפשו של הילד.
אנו בארז חוות חלב מודעים היטב לכך, לכן דאגנו להקים פינות ליטוף בחווה שלנו. הדבר מוסיף עוד נדבך לחוויית החיבור אל הטבע, ומסב הנאה רבה לילדים. הם לומדים להכיר בעלי חיים אליהם לא הורגלו בעיר: בנוסף לפרות ולעגלים הם מלטפים אפרוחים, שרקנים וארנבות. הם לומדים שיש לדאוג להם, להאכיל אותם וללטף אותם, הם לומדים לבטא רכות ואהבה כלפי בעלי חיים. ומי שמתייחס באהבה ובהתחשבות לבעלי חיים ודואג לצרכיהם, על אחת כמה וכמה שיתייחס כך גם לבני אדם.
אחרי הכרת הרפת, האכלת הפרות ולמידת הטיפול בהן, יוכלו המבקרים הקטנים, וגם הגדולים יותר, ליהנות מפינת הליטוף. הם יכירו את בעלי החיים שבה וילמדו להכיר ולחוות את המגע איתם. כך אנו מעבירים לדור הצעיר את ערכי שימור הטבע ובעלי החיים שבו. ההיכרות עם בעלי חיים שונים היא בעלת ערך כפול: הכרת בעלי החיים ופיתוח מיומנויות רגשיות וחברתיות.
כאשר מתכננים טיול עם ילדים או יום פעילות למשפחה, חשוב לדעת שביקור פינת ליטוף יגרום לקטנים הנאה מרובה, ויהווה חוויה לימודית ורגשית כאחד.