קמפיין קוסמטיקה נחשב לטופ של עבודות הדוגמנות, תואר “הפנים של” יצרנית קוסמטיקה מובילה פירושו מעמד של דוגמנית על, והרבה דולרים בכיס. מותגי קוסמטיקה גדולים כוללים בין היתר את חברת קוסמטיקה לוריאל, שהיא הוותיקה והגדולה ביותר ונוסדה בשנת 1909. בשנות העשרים של המאה ה-20 נוסדו חברות קוסמטיקה נוספות: אליזבת ארדן, הלנה רובינשטיין ומקס פקטור. מעט לפני מלחמת העולם השנייה נוסדה חברת קוסמטיקה רבלון, ומעט אחרי המלחמה הופיעה ענקית קוסמטיקה בשם אסתי לאודר, ובראיון זה תפגשו את אנז’ה רוביק, דוגמנית העל מפולין שהובילה את קמפיין הקוסמטיקה שלה.

אנז’ה, איך היו הצילומים למותג העל האיטלקי בוטגה ונטה?

הצילומים התקיימו באחוזתה המדהימה של היורשת האמריקאית והפילנתרופית דוריס דיוק. יש בו מאות חדרים קטנים ובכל אחד אווירה שונה. באולם הטניס ראיתי פסל של מקדש עתיק שהגיע מתאילנד לפני הרבה זמן. המקום מדהים, אך ההזדמנות לעבוד עם צלמת האופנה אנני לייבוביץ’ היתה אפילו מדהימה יותר.

* איך התחלת לדגמן?
תמיד חלמתי על דוגמנות, אבל אמי אזרה אומץ ושלחה תמונות שלי אל סוכנות דוגמנות בפולין.
* כאשר התחלת לדגמן, האם דמיינת שתהיי אחת הדוגמניות המצליחות ביותר אי פעם? איזה חלק מהצלחתך את מייחסת לכשרון טבעי ואיזה לעבודה קשה?
אני מאמינה שדוגמנות היא שילוב של כשרון טבעי, הכשרון להסתגל למצבים שונים, עבודה קשה והכי חשוב מזל. יש כל כך הרבה דוגמניות יפות בתעשייה, וכדי להתבלט אתה צריך להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. תמיד חלמתי לעבוד עבור מגזיני אופנה מובילים, עם צלמי אופנה ומעצבי האופנה הטובים ביותר.