כאשר רוצים לתכנן את הנופש עבור עובידם אחד הדברים הכי חשובים זה להגדיר במדויק מה מטרת הנופש.
ניתן בגדול לחלק ל-2 מטרות עיקריות: גיבוש או נופש.
כמעט תמיד אומרים לי שחשוב להם לשלב בין השניים, שזו תשובה חמודה, אבל צריך לנסות להגדיר במה יותר חשוב להתמקד כי ניתן לבצע הרבה פעילויות די דומות שיענו על צרכים שונים לדוגמא:

שייט בירדן

מי שיגדיר שמטרתו יותר נופש ניתן לבצע שייט לאט ובכיף עם עיסוי אחרי וארוחה טובה. מי שיגדיר שמטרתו יותר לגבש ניתן לבצע שייט תוך כדאי משחקי ODT במים.
דוגמה אחרת היא פעילות הלילה של הנופש. ניתן לקחת את החבר’ה לישון בשטח, להביא קריוקי למדורה עם משקאות חריפים ותוך כמה שעות כולם משתגעים עם כולם ונשארים ערים כל הלילה תחת כיפת השמים ומדברים, או להיפך, לקחת את החבר’ה למלון יוקרתי שם יקבלו טיפולי פינוק וחדר מעולה.
שלא תבינו אותי לא נכון ניתן לשלב בין השניים אבל חשוב להגדיר על מה לשים דגש חזק יותר. דעתי האישית היא שחשוב מאוד לשים את הדגש על האקט הגיבושי. כל חברה כלכלית יודעת שעובדים מגובשים שעובדים בכיף ביחד יביאו תוצאות טובות יותר. את העובדים אנו מפנקים  במשכורות, רכבים, תנאים וכו’. בנופש השנתי חשוב גם לנוח ולהתרענן אבל חשוב יותר לנצל  את ההזדמנות לגבש את העובדים שיכירו אחד את השני ויהיה להם חברים שכיף לעבוד איתם.

הניסיון הוא מאוד חשוב

לאחר הרבה נופשונים שביצענו אני יכול היום אחרי כמה שעות של פעילות להגיד מה המצב של אותה קבוצת מנהלים או מחלקה. ניתן לראות אם יש אנשים שבצד ולא מקובלים, אם יש “קליקות” בין מספר עובדים, אם כיף להם ביחד והם מכבדים אחד את השני.
אני ממליץ לבצע 2 אירועים לפחות בשנה. הראשון יום גיבוש חד יומי בו אנכחנו נכיר את הקבוצה ולאחר ההיכרות של הנפשות הפועלות נוכל להפיק נופש של יומים שבא לענות על צרכי הלקוח. כי בנופש חשוב שהאנשים יהנו אבל המדד האמיתי הוא אחרי כמה שבועות האם אותו נופש\יום גיבוש שינה את האנשים וגרם להם לעבוד טוב יותר ולחברה להיות יותר רווחית. המטרה  האמיתית של חברות התיירות שמתעסקות עם חברות מובילות במשק הישראלי זה להיות כלי  לעזור למנהלי החברה להוביל אותה קדימה עם עובדים שמחים ומגובשים יותר ואם אין שינוי אצל העובדים לאחר הנופש כנראה שלא הצלחנו במשימתינו.