ראיון בסוכנות דוגמניות

אז הזמינו אתכם לראיון בסוכנות… מה קורה בראיון?
הראיון עצמו משתנה מסוכנות לסוכנות אבל בגדול מדובר סה”כ על מילוי פרטים, ראיון אישי קצר, ובד”כ גם לקיחת מידות (גובה והיקפים) וצילום של כמה תמונות פשוטות.

אני אשבור מיתוס קטן שקיים אצל אנשים. בניגוד למה שנראה לעין, לסוכנות רצינית מאוד חשוב האישיות של הבחורה שהם מקבלים ולא רק המראה החיצוני !!!
סוכנויות רוצות לראות בחורות שיודעות מה הן רוצות מעצמן, שבטוחות בעצמן וברצון לדגמן, שלא יהיו אנמיות ושקטות. הטיפ הכי טוב שאני יכול להביא לכם זה אל תבואו בגישה ביישנית. תחייכו כל הזמן, תהיו נחמדים, תדברו הרבה. סוכנות רוצה בנות שמעבר למראה שלהן יישבו לקוחות וצלמים ע”י האופי שלהן ובהרבה מקרים התלבטות לגבי קבלה של מישהי גבולית מוכרעת על סמך האישיות שלה.

טיפים נוספים, תבואו טבעי. בלי עדשות צבעוניות בעיניים, בלי צבעים מיוחדים בשיער, בלי פירסינגים למיניהם. נעלי עקב תמיד נותנות רושם יותר טוב. ואם יש לכן הגוף אל תתביישו להראות זאת ולבוא עם בגדים צמודים ומחמיאים ולא עם כל מיני סחבות שמסתירות את הגוף.

לראיון אפשר כמובן ואף רצוי להגיע עם ליווי של הורה, אח\ות, חבר\ה ….
בחלק מהמקומות מחזירים תשובה במקום, ובחלק מהמקומות יוצרים קשר בטלפון. אם הסוכנות מעוניינת בך יביאו לך חוזה דוגמנות שעליו כמובן צריך לעבור בקפידה ורק לאחר הבנת כל הסעיפים ומשמעותם יש לחתום עליו. אלו שגילם פחות מ 18 כמובן צריכים על החוזה את חתימת ההורים…
בעניין החוזה, החוזים של הסוכנויות כמובן שונים אבל הסעיפים הגדולים הם תקופת החוזה, נהוג בד”כ 3 שנים, והאחוזים שהסוכנות לוקחת מהמיוצג, נהוג 30%-35% .
כמובן שיש עוד הרבה סעיפים חשובים שיש לשים לב אליהם כמו הוצאות, אפשרות לביטול החוזה, קנסות במקרה של הפרה וכו’…

קצת על עניין גיל המינימום שסוכנויות מקבלות בנות, כמו שכבר רשמתי הגובה הוא אחד הנתונים הכי חשובים שצריך ובד”כ למישהי בת פחות מ 14 גם ככה לא יהיה הגובה המתאים.
יש הרבה שטוענים שבחורה לא צריכה להתחיל לדגמן לפני גיל 15-16. אני אישית לא מסכים עם כך. אסור לשכוח שבניגוד לדוגמנות בכמעט כל מקום אחר בעולם,אנחנו נמצאים במדינה בה לפחות כרגע הצבא הינו חובה, וב 99% מהמקרים דוגמן או דוגמנית שהינם חיילים הקריירה שלהם נעצרת או מואטת מאוד.
בחורה שיש לה הגובה המתאים גם בגיל 13 וחצי -14 צריכה להתחיל. אני מסייג את כל עניין הגיל לכך שזה חייב להיעשות בסוכנות מנוסה שיודעת להכניס בחורה בגיל צעיר לעולם הזה מאוד לאט ומאוד בזהירות.
הורים רבים מודאגים מכל מיני סיבות ולא מוכנים שהילדה שלהם תתחיל לדגמן בין אם זה בגלל שחושבים שזה יפגע בלימודים ובין אם סתם חוששים מהעולם הזה בגלל מה שראו בטלוויזיה איזה פעם. צריך אבל להבין שסוכנות מקצועית יודעת גם לא לתת לדוגמנות לפגוע בלימודים וגם יודעת איך לא להעמיד את הדוגמניות במצב כלשהוא של סיכון. מעבר לכך הורים תמיד יכולים ללוות את הילדה לסוכנות, לאודישנים לעבודות וכו’.
חשוב גם להבין שדוגמנית חדשה, במיוחד בגיל צעיר, לא תתקבל היום לדוגמנות ושבוע אחרי כבר תצטרך כל יום ליסוע לת”א לעבודות. תחילת הדרך נעשית בצורה מאוד מתונה וזה יכול להיות גם סה”כ פעם בשבוע-שבועיים אחרי שעות הלימודים ללכת לאודישן ופעם בחודש-חודשיים להפסיד יום לימודים בגלל עבודה.
דבר נוסף שיש להבין, דוגמנית שחתומה על חוזה אין זה אומר שהיא חייבת להסכים ולהגיע לכל אודישן. זכותה המלאה לומר לבוקרים (עובדי הסוכנות ששולחים את הדוגמנים לעבודות) שהיא לא יכולה כי יש לה למחרת מבחן או כי היא לא מרגישה טוב וכו’. כמובן שהסוכנות מצפה לכך שדוגמניות לא ישקרו בעניין הזה וילכו לכל האודישנים אליהם הן נשלחות ויכולות להגיע.

מהצד של הדוגמנית, הדרך בה מתנהלת העבודה בסוכנות מאוד פשוטה. לאחר שלדוגמנית יש חוזה חתום ובוק מוכן הבוקרים של הסוכנות מתחילים להציע אותה ללקוחות. כל פעם שיש אודישן רלוונטי הבוקרים יצרו קשר טלפוני עם הדוגמנית ויודיעו לה איפה ומתי להיות, על מה מדובר בדיוק, איך להתכונן וכו’. לאחר האודישן הבוקרים גם יודיעו לדוגמניות שנבחרו לעבודה את כל פרטי העבודה.