עולם הדוגמנות

אז קודם כל, ואם לא ציינתי זאת עד עכשיו, אני מדבר פה על דוגמנות דוגמנות, ולא על טאלנטים או כל סוג אחר ממגוון התחומים שסובבים את תחום הדוגמנות הקלאסי. אם אין לכם את הנתונים לדגמן ובכל זאת אתם מאמינים שאתם נראים מעולה ורוצים לדגמן ויהי מה אז תמיד אפשר לנסות ולהגיע לכך דרך משחק,שירה או כל כשרון שיכול לגרום לסוכנות לנסות להפוך אתכם לטאלנט. אחרי הכל ידוע הדבר ש(לצערי) כיום בישראל רבים הלקוחות שיופי כבר לא מספיק להם ומה שהם מחפשים בפרזנטור זה את הערך המוסף שיכול להביא למותג שלהם טאלנט ולא דוגמן רגיל. זה כמובן גורם לכך שסלבריטאים למיניהם עושים עבודות וקמפיינים שהיו בעבר נחלתם של הדוגמנים. עוד סיבה טובה לדוגמנים לשאוף לדגמן בחו”ל…

יש בישראל מספר גדול של סוכנויות דוגמנות אבל רק כ 6-7 מהן גדולות ואיכותיות ואני לא רואה שום סיבה שבחורה או בחור שכן יש להם הנתונים לדוגמנות ילכו קודם לסוכנויות בינוניות ומטה. כבר יצא לי לשמוע על בנות או הורים שחשבו שזה חכם להתחיל בקטן עם סוכנות לא מוכרת בגלל שהילדה עוד צעירה אז אולי לא כדאי להתחיל עם סוכנות גדולה.
אז זהו….שלא. להפך, זה יכול רק להזיק. חלק ממיומנות של סוכנות דוגמנות רצינית זה לדעת איך להכניס בחורה צעירה לעולם הזה לאט ובזהירות ולדעת בדיוק לאיזה אודישנים ולאיזה לקוחות להציע את הדוגמנית. הסוכנויות היותר מומלצות בישראל מבחינת רמת העבודה ואיכות המיוצגים הן MC² (קארין מודלס), רוברטו, עלית-מודלס, יולי, לוק, אימאג’ ,ארטפורם. בעיניי (ובעיניי רבים אחרים) הסוכנויות היותר איכותיות מביניהן כיום הן MC² (קארין מודלס) , יולי , לוק וארטפורם. מתוכן הסוכנויות שעובדות יותר מול השוק הבינלאומי הן MC² (קארין מודלס) וארטפורם.

חשוב להבין שלא בהכרח מישהי שמתאימה לסוכנות אחת מתאימה לאחרת, מכך גם משתמע שיכול מאוד להיות (והאמת שזה קורה הרבה) שבחורה שלא מתקבלת לאחת מהסוכנויות הנ”ל תלך לסוכנות המתחרה וכן תתקבל. מה שאומר שאם ניסית סוכנות אחת ולא התקבלת אז אין טעם להתייאש ישר ותמיד יכול להיות שסוכנות אחרת כן תאמין במראה שלך ותקבל אותך. הסיבה היא שלא הכל בתחום הזה שחור ולבן ויש אזור אפור שנובע מטעם שונה של מקבלי ההחלטות בסוכנויות השונות והיכרות שונה של סוכנויות עם שווקים שונים של עבודה ולקוחות.