כל אחת רוצה להיות דוגמנית

הרבה כבר נכתב על נושא הדוגמנות , ואם כבר יצא לכם לקרוא פה ושם מאמרים אז אתם בטח שמים לב לקווי הדמיון ביניהם. מה שכן… אני אנסה במאמר הזה להיות כמה שיותר ריאלי, יעזור לכם לנסות להבין איך מורכב התחום הזה והאם הרצון שלכם להשתלב בו גובל בדמיון או שדווקא יש לכם סיכוי , וגם אנסה לתת כמה טיפים שיכולים לעזור.

אוסיף ואומר שחלק מהדברים שאכתוב כאן באים להציג את עמדתי האישית, את ניסיוני האישי ואת מה שאני בעצמי ראיתי ורואה בעבודתי במשך השנים. יכול להיות שיהיו כאלו שלא יסכימו עם חלק מהדברים וזו זכותם. אחרי הכל חשוב להבין שחלק מהעולם הזה של להתפרסם ולדגמן יכול להיות מאוד אינדיבידואלי ומאוד שונה ממקרה למקרה , תמיד יש מקרים יוצאי דופן , וגם קצת מזל אף פעם לא הזיק לאף אחד בשביל להגיע להצלחה.
אגב, השתמשתי הרבה פעמים בלשון נקבה אבל הדברים מופנים גם לגברים.

אני יוצא מנקודת הנחה שהרוב הגדול של מי שיקרא את המאמר זה נערות ונערים מתבגרים שהחלום שלהם זה לדגמן ולהתפרסם.
הדבר הבולט ביותר שאני רואה בעבודתי הוא שבני נוער רבים מאוד שאין להם את הנתונים המתאימים לדגמן מאמינים בכך שדווקא יש להם מה שדרוש וגם אם חסר איזה נתון או שתיים אז עדיין אפשר להצליח. למה? כי “ראיתי באתר של X דוגמנית שהגובה שלה ככה , ויש לי בכיתה חברה לא כזאת יפה שחתומה בסוכנות X , ויעל בר זוהר ואגם רודברג הצליחו למרות שאין להן ככה וככה, ואני פשוט ילך כל הזמן עם נעלי עקב, ואני פשוט לא יעשה דוגמנות מסלול, ואני בכלל רוצה להיות דוגמנית פנים אז הגוף לא משנה…” ,אני יכול למלא עמוד שלם במשפטים כאלו של בנות מאוד תמימות וחסרות הבנה שלא באשמתן.

ההבנה המוטעה הזאת נובעת מכך שבישראל יש הרבה מאוד סוכנויות בינוניות ומטה שמקבלות אליהן המוני בנות שאינן מתאימות לתחום הדוגמנות. בין אם זה בשביל לגרום להן לשלם על צילומים ובין אם זה בכדי למלא עד כמה שאפשר את המאגר שלהן בבנות שהם יוכלו לשלוח לעבודות של דיילות, ניצבות וכדומה.