שלט (לטווח) רחוק

שילוט גדול ומאיר עיניים בכניסה לבית עסק הינו דבר מובן מאליו: מחד עליו לציין את מיקומו של העסק עבור אלה שמחפשים אותו, ומאידך אמור לפרסם את קיומו לטובת העוברים ושבים ברחוב שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים.

אם ברצונך להזמין שלט לעסק שלך, כדאי לזכור פרט חשוב: בניגוד לשלטי פרסומת זמניים או כרזות שנועדו לתערוכות בנות מספר ימים – שלטים לעסקים נועדו להחזיק מעמד לזמן רב. לעובדה זו יש חשיבות גדולה בעת הזמנת השלט, שכן יש לשים לב הן לאיכות החומרים מהם הוא יהיה בנוי והן לסביבה בה יהיה מוצב.

שלא יחליד

שלטים רבים עשויים מסוגים שונים של מתכות, מפח ועד אלומיניום, וידוע כי במרוצת הזמן מתכות נוהגות להחליד. הדבר עלול לא רק לפגום במראה השלט, דבר שאינו רצוי כשלעצמו, אלא בעת שימוש בחומרים בעלי איכות ירודה, החלודה עלולה אף לפגוע ביציבות השלט ואף להביא להתפרקותו (בעיקר בנקודות חיבור של השלט לעמודים התומכים, למשל).

שלא ידהה

השמש הישראלית עלולה לגרום לשלטים מסוימים לדהות עם הזמן, בעיקר כאשר נעשה שימוש בצבעים לא איכותיים שאינם עמידים דיים בשמש הישראלית היוקדת. אמנם סביר להניח שגם הצבעים האיכותיים ביותר ידהו בסופו של דבר, אבל כמובן שעדיף להחליף את השלט של העסק פעם בעשרים שנה ולא פעם בשנתיים.

שלא יעוף ברוח

בחירת החומרים מהם עשוי השלט חשובה גם לצורך יציבותו. אם העסק שלך נמצא באיזור ובו משבי רוח חזקים, זכור כי חומרים קלים מדי עלולים לגרום לשלט להתנודד או אפילו ליפול. מאידך, חומרי גלם כבדים יותר, כגון סוגי המתכות השונים, עלולים לשקוע יתר על המידה באדמה ולערער את יציבות השלט מן הקרקע.

שלא יוסתר

בטרם בחירת המיקום הסופי בו יוצב השלט, מומלץ כי תערוך סיור באיזור על מנת לזהות כמה שיותר נקודות פוטנציאליות שעלולות להסתיר אותו בעתיד: בדוק היכן קיימים עצים שצמרתם עלולה לצמוח עם הזמן באופן שיפריע לראותו. אם קיים אתר בנייה, דע לא להציב את השלט באופן שהבניין העתידי יחסום אותו – וכן הלאה.

ועוד דבר שכדאי לדעת

התקנת שלט במקום ציבורי כרוכה באישור של הרשות המקומית ומהנדס העיר. יש למלא טופס בקשה מתאים באתר העירייה, להעביר את המפרט הטכני של השלט ולשלם אגרה שנתית.