מצלמות אבטחה מול זכויות עובדים: כל מה שרציתם לדעת

יותר ויותר עסקים מחליטים להתקין מצלמות אבטחה ולא כדי לשמור על ביטחון החברה אלא כדי לעקוב אחר הפעילות של העובדים שלהם. חשוב לזכור כי למרות שפעולה זאת של צילום העובדים היא חוקית לחלוטין יש לה מספר הגבלות הבאות להגן על העובדים בחברה ופרטיותם.

הצורך של המנהלים במעקב

בעלי עסקים דיווחו כי ההתקנה של מצלמות אבטחה סייעה להם במספר דרכים משמעותיות. לא רק שהמצלמות עזרו להם לזהות עובדים שגונבים, אבל הם גם להרתיע עובדים מלגנוב מלכתחילה. המצלמות גם סייעו למעסיקים לעקוב אחר הרגלי העבודה של עובדים. לא כל התקנות המצלמה נועדו כדי “לתפוס” את העובדים במעשה לא תקין שאינו עומד עם ערכי החברה. המעסיקים טוענים כי הם משתמשים במצלמות כדי לעקוב אחר הרגלי העבודה של עובדים וכן לראות את המסירות של עובדים.

הזכות לפרטיות של העובדים

עובדים רבים מבינים את הצורך של מעסיקיהם כדי לפקח על העבודה, לכן הם מבינים את הצורך של המעסיקים להתקנת מצלמות אבטחה בכל המשרדים שלהם. עם זאת, הם לא יקבלו בהבנה את זה שהרגעים הפרטיים ביותר שלהם יתועדו. הם מצפים ודורשים כמות מסוימת של פרטיות וחוקים שיגנו על הפרטיות שלהם מפני המעסיקים. על מנת להתקין מצלמות, בעלי העסק חייבים להוכיח שיש להם מטרה עסקית סבירה ולגיטימית. יתר על כן, רוב המדינות דורשות כי המעסיק חייב להודיע לעובדיו כי המקום נמצא תחת מעקב. מצלמות נסתרות הן בדרך כלל אסורות במקום העבודה.

מה החוק אומר?

החוק בארץ אומר כי התקנת מצלמות אבטחה במשרד מותרת כל עוד יש שלט בולט שאומר כי מקום זה מצולם או שמעדכנים את העובדים במייל או בעל פה כי המקום מצולם. בנוסף לכך יש מקומות שבהם אסור להתקין מצלמות מכיוון שצילום שם פוגע בפרטיות האדם באופן פולשני ביותר, מקומות כגון שירותים, תאי הלבשה, מקלחות ועוד. התקנת מצלמות באזורים אלו משמעותן שהבעלים חשופים לתביעה משפטית, לעובדים יש את הזכות לתבוע אם הם המרגישים כי הפרטיות שלהם נפגעה שלא כדין.

תדעו את החוק

אם אתה בעל עסק וחושב על התקנת מצלמות אבטחה במשרד שלך, אתה צריך להכיר את חוקי המדינה שנוגעים לפרטיות וכן לחוקי התעסוקה של העובדים. מכיוון שהחוקים בנושא משתנים מפעם לפעם תשתדל להתעדכן באתר האינטרנט של הממשלה וכך להימנע מלעבור על החוק.