שליחות משפטית

בתי עסק רבים משתמשים לעיתים בשירותיהם של שליחים לצורך העברת מסמכים ודברי דואר אחרים לספקים או ללקוחות, אולם גם מי שעושה זאת באופן קבוע ויומיומי לא תמיד מכיר את תחום השליחויות המשפטיות – אחת מן האפשרויות המוצעות על ידי חברות שליחויות רבות והנמצאת בשימוש נפוץ בעיקר בקרב משרדי עורכי דין או ערכאות משפטיות.

ועם זאת, לא מן הנמנע שעסק המבצע שליחויות רבות מדי יום, גם אם אינו עוסק בדרך כלל בנושאים משפטיים, ימצא את עצמו זקוק מעת לעת לשליחות בעלת אופי כזה. על כן כדאי להקדיש רגע על מנת ללמוד מעט על הנושא.

מה כוללות שליחויות משפטיות?

באופן כללי, כל מה שקשור לצורך לשלוח דבר מה שקשור בנושאים משפטיים, ובכלל זה פתיחת תיקים או הגשת מסמכים לבתי משפט, הגשת בקשות שונות לערכאות משפטיות, ביצוע מסירות בכפוף להליכים משפטיים ועוד.

שליחות משפטית מתבצעת על ידי שליח מנוסה בעל היכרות עם המערכת המשפטית, המסוגל להגיש בשמך מסמכים, להמתין עבורך בתור ולוודא כי החומר המשפטי שהיה צריך להישלח אכן הגיע בבטחה ליעדו.

מה ההבדל בין שליחות משפטית לרגילה?

אין ספק שכאשר העסק מעוניין לשלוח דבר מה, ברצונו שהשליחות תתבצע באופן מהיר ויעיל. אולם כאשר מדובר בשליחות בעלת אופי משפטי, חשיבות העניין עולה עשרות מונים.

אם לדוגמה נשלח מוצר ללקוח שרכש אותו מן העסק, מובן כי חשוב שיגיע בשלמותו ובמהרה ליעדו. אולם כאשר מדובר למשל על שליחות של מסמכים משפטיים הקשורים לתביעה כלשהי, מיועדים לעיונו של בית משפט ואמורים להוכיח את טענות בית העסק – אז חשיבותה של השליחות המשפטית גדולה הרבה יותר.

מה חוסכת לך השליחות המשפטית?

אם העסק שלך נמצא בתחום המשפטי, סביר להניח שתזדקק לשירותי שליחויות משפטיות באופן קבוע. במקרה כזה, השליח יחסוך לך זמן רב של התרוצצויות, המתנה ובירוקרטיה.

על אחת כמה וכמה אם העסק שלך נמצא בתחום אחר והנך נזקק לשירותי שליחויות משפטיות לעיתים רחוקות; במקרה כזה, השליח לא רק יחסוך לך את כיתות הרגליים, זמן ההמתנה והסבך הבירוקרטי, אלא גם את הצורך להתעסק בתחום שאינך מתמצא בו.