סוכרת טיפול ומניעה

סוכרת טיפולים ודרכי מניעה (Diabetes treatments and prevention methods)

אם יש לך היסטוריה משפחתית או גורמי סיכון אחרים להתפתחות מחלת הסוכרת או אם הינך סובל מסוכרת שאובחנה או טרום סוכרת, ישנם מספר טיפים לחיים בריאים שאנו יכולים לבצע כדי למנוע או לעכב את התחלתה של מחלת סוכרת. סוכרת תזונה טיפולית לסוכרתי.

מחקרים רבים מראים כי שינויים באורח החיים, כמו ירידה במשקל, לאכול בריא והגברת פעילות גופנית יכולה להפחית את התקדמות דרמטית של סוכרת מסוג 2 ושחשובים שליטה סוכרת מסוג 1. סוכרת נעורים איך לטפל בתזונה.

שינויים באורח החיים האלה יכולים לעזור לצמצם גורמי סיכון אחרים, כמו גם, כמו לחץ דם כולסטרול גבוה בדם, אשר יכולה להיות השפעה עצומה על אנשים עם סוכרת. טיפול סוכרת סוג 2 מבוגרים.

במקרים רבים, שינויים באורח החיים צריך להשלים למשטר של תרופות כדי לשלוט ברמות הסוכר בדם, לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול וכן כדי למנוע התקפי לב ושבץ.

הודות לשיתוף פעולה עם צוות הרפואי שלך, אתה יכול להגדיר מטרות טיפול אישיות, לפקח מספרי הבריאות הקריטיים שלך, ולנהל בהצלחת סוכרת תוך מניעת סיבוכים מסוכרות.

סוכרת טיפול טבעי YouTube

https://www.youtube.com/user/Diabetes4Natural

 סוכרת: אודות מחלת הסוכרת מסוגים שונים, דרכי טיפול ומניעה. סוכרת מסוג 2 (Type 2 Diabetes,סוכרת מבוגרים), סוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים), סוכרת הריון ועוד…

שיפור תוחלת החיים ומניעת מחלות לב וסוכרת

ראיון עם ד”ר קובי עזרא אודות שיפור איכות ותוחלת החיים, מניעת מחלות לב וכלי דם, סוכרת והשמנה.  כיצד ניתן לאזן כולסטרול גבוה, כיצד להפחית …

דיאטה טיפולית לסוכרת המטופלת האינסולין ומטפורמין

סוכרת הוא מצב שגורם הסוכר בדם לעלות לרמות מסוכנות: גלוקוז בדם בצום של 126 מיליגרם לדציליטר (מ”ג / ד”ל) או יותר.

כיצד סוכרת מפתחת

לאחר אכילת ארוחה, המזון הוא מתפרק במערכת העיכול וכך רמת סוכר בדם (או גלוקוז) עולה. הלבלב הוא איבר בממוקם ליד הקיבה, אשר מייצרת הורמון הנקרא אינסולין. בעזרת אינסולין, תאי הגוף קולטים את הגלוקוז וכך משתמש לאנרגיה. כאשר הגוף אינו מייצר מספיק אינסולין ו / או אינו יעיל להשתמש באינסולין אשר הוא מייצר, רמות הסוכר לעלות בזרם הדם. כאשר זה קורה, זה יכול לגרום שתי בעיות:
מייד, התאים של הגוף עשויים להיות מורעבים לאנרגיה.
במשך זמן, רמות הגלוקוז בדם גבוה עלולות לפגוע בעיניים, בכליות, בעצבים ובלב.

סוגי הסוכרת

ישנם שני סוגים עיקריים של סוכרת: סוכרת מסוג 1 וסוכרת מסוג 2. היסטוריה משפחתית של סוכרת יכולה להגדיל באופן משמעותי את הסיכון של אדם לפתח את המצב.

סוכרת מסוג 1

סוכרת מסוג 1 היא מחלה רצינית המתרחשת כאשר הלבלב מייצר מעט או אינו מייצר כלל אינסולין. ללא אינסולין, הגוף אינו מסוגל לקחת את הגלוקוז (סוכר בדם) הוא מקבל ממזון לתאים כדי לתדלק את הגוף. אנשים עם סוכרת מסוג 1 חייבים לקחת אינסולין מדי יום או תרופות אחרות יומי. מסיבה זו, סוג זה של סוכרת הוא המכונה גם סוכרת תלוית אינסולין.

סוכרת סוג 1 הייתה ידועה בעבר בשם סוכרת נעורים כי זה בדרך כלל מאובחן אצל ילדים ומתבוגרים צעירים. עם זאת, לאורך כל חייהם מחלה כרונית, זה יכול לפגוע בכל גיל, ואלו עם היסטוריה משפחתית של סוכרת מסוג 1 נמצאים בסיכון גבוה יותר. סוכרת ותזונה עשירה בסיבים תזונתיים.

סיכונים בריאותיים של סוכרת סוג 1

במהלך הפיתוח של סוכרת מסוג 1, תאים מסוימים התקפות המערכת החיסונית של הגוף (הנקראים תאי בטא) בלבלב. למרות הסיבות זה מתרחש עדיין אינן ידועות, ההשפעות הן ברורות. לאחר התאים הללו נהרסים, הלבלב מייצר מעט או ללא אינסולין, ולכן גלוקוז נשאר בדם. כשיש יותר מדי גלוקוז בדם, במיוחד לתקופות ממושכות, כל מערכות איברים בגוף סובלים נזק לטווח ארוך. למידע נוסף על ההשלכות הבריאותיות של סוכרת וכיצד לטפל בה.

סוכרת מסוג 2

סוכרת מסוג 2 היא הצורה הנפוצה ביותר של מחלת הסוכרת. מבחינה הסטורית, סוכרת מסוג 2 אובחנה בעיקר אצל מבוגרים. היום, לעומת זאת, מתבגרים ומבוגרים צעירים מפתחים סוכרת מסוג 2 בקצב מדאיג. זה עולה בקנה אחד עם השכיחות הגוברת של השמנה וחוסר פעילות גופנית באוכלוסייה זו, אשר שניהם גורמי סיכון לסוכרת סוג 2. סוכרת הריון טיפול בתזונה.

סוג של סוכרת זו עשויה להתרחש כאשר:
הגוף מפתח “תנגודת לאינסולין” ולא יכול לעשות שימוש יעיל של אינסולין זה עושה, והלבלב בהדרגה מאבד את יכולתו לייצר אינסולין.
בצורה קלה, סוג זה של סוכרת יכול להגיע לאבחנה במשך שנים רבות, אשר הוא הגורם לדאגה גדולה מאז סוכרת מטופל יכולה להוביל לבעיות רפואיות רבות קשות, כולל מחלות לב וכלי דם. סוכרת מסוג 2 עשויה להתעכב או נשלט עם דיאטה ופעילות גופנית.

תנגודת לאינסולין

עמידות לאינסולין היא מצב המשפיע על יותר מ-60 מיליון אמריקאים. תנגודת לאינסולין מתרחשת כאשר הגוף הופך אינסולין, אך לא להשתמש בו ביעילות גלוקוז מצטבר בדם במקום בשימוש על ידי תאים. כדי לפצות על רמות הסוכר גבוה בדם, התאים מייצרי האינסולין בלבלב להפריש יותר ויותר אינסולין כדי לנסות לשמור על רמות סוכר תקינות בדם. בהדרגה, תאים אלה אינם מצליחים לשמור על קשר עם הצורך של הגוף רמות האינסולין והסוכר בדם מתחילות לעלות. התנגדות אינסולין יכול להוביל לסוכרת 2 טרום סוכרת סוג שני.

כאשר אדם צום יש יותר מדי גלוקוז בדם (היפרגליקמיה) או אינסולין מדי בדם (היפראינסולינמיה), זה מעיד על אדם יכול להיות עמיד לאינסולין.

טרום סוכרת
מצבי טרום סוכרת כלומר רמת הסוכר בדם שלך גבוהה יותר מרגיל, אבל לא לרמות להיות מאובחנת עם סוכרת. אם אתה כבר נאמר על ידי הרופא המטפל שיש לך “טרום סוכרת” זה גם אומר שבלי לעשות כמה שינויים בריא, יש לך סיכון גבוה יותר לפתח סוכרת מסוג 2. למידע נוסף על טרום סוכרת.
סיכונים בריאותיים של תנגודת לאינסולין

אנשים עם עמידות לאינסולין נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם. הם גם נוטים יותר להיות בעלי היסטוריה של להיות שמנים ולא פעילים פיזית לקיים גורמי סיכון קרדיווסקולריים אחרים כגון דיסליפידמיה (יותר מדי) LDL ( “רע”), כולסטרול, לא מספיק HDL ( “טוב”) של כולסטרול, או רמה גבוהה של טריגליצרידים , יתר לחץ דם, וגורמים אחרים שיכולים להגדיל את הסיכון הקרדיווסקולרי.

סוכרת מטופלת עלולה לגרום לבעיות רפואיות חמורות רבות, כולל מחלות לב ושבץ. לכן חשוב להיות מודעים הסימפטומים, כמו גם גורמי הסיכון ולנקוט צעדים מתאימים כדי למנוע ולטפל עמידות לאינסולין וסוכרת.