כיצד בוחרים משכנתא ?

החלטתם לרכוש בית? או שאתם רוצים לשדרג לבית אחר? או אולי לרכוש נכס נוסף? מזל טוב! זה הזמן להתחיל לברר על הליך נטילת משכנתא. לקיחת משכנתא נחשב לנושא מורכב הן עבור המלווה והן עבור הלווה. המשכנתא תלווה את נוטל המשכנתא לאורך שנים רבות, תעבור איתו תקופות טובות יותר, טובות פחות, לעיתים גם קשות. לכן, כדאי לקחת צעד אחד אחורה ולקבל יעוץ מקצועי בנושא ואולי אף לקבל מושג כל שהוא על מספר מושגי יסוד בתחום המשכנתאות.

כיצד בוחרים משכנתא?
בחירת משכנתא תלויה בשלושה גורמים מרכזיים:
1 מהי יכולת ההחזר החודשי שלכם?
2 מסלולי המשכנתא המוצעים לכם
3 השירות שתקבלו מהבנק המלווה

יכולת ההחזר החודשית שלכם
יכולת החזר משכנתא הוא גורם מכרע בהליך כולו, שכן, חישוב ההחזר החודשי שלכם צריך להיות תוך חישוב מדויק של ההוצאות החודשיות ומהו ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו מבלי שתפגע רמת החיים שלכם וחלילה שלא תוכלו לעמוד בגובה ההחזר. כמובן, שיש להתחשב גם בהוצאות נילוות לרכישת הדירה בניהם תשלום למתווך, תשלום לעורך דין, שיפוצים אם נדרשים, מסים וכיו”ב.

בחירת מסלול משכנתא מתאים
קיימים מסלולים שונים למשכנתאות, כאשר בחירת המסלול המתאים לכם ביותר תלוי במספר גורמים בניהם סיכוי לפירעון מוקדם של המשכנתא, כסף שעשוי להשתחרר ולהקל על התשלום החודשי של המשכנתא, שינוי מסלול בהתאם לשינויים בחיים וכיו”ב.

חשיבות איכות השירות שתקבלו
ייעוץ ושירות מקצועי עשוי לחסוך לכם המון כסף, כמו כן, המידע המקצועי שינתן לכם יקל עליכם מאוד בכל ההליך של נטילת משכנתא.

אישור עקרוני מומלץ מאוד
חשוב שתדעו שתוכלו לקחת אישור עקרוני מהבנק עוד לפני שמצאתם דירה ולפני מעמד החתימה על זיכרון דברים או הסכם. כך, תקבלו מושג כל שהוא על גובה המשכנתא שתאושר לכם ובהתאם לכך, לחפש דירה.