העובדים מסרו דו”ח שעות מוטעה, מצלמות האבטחה חשפו את האמת

מנהלי משרד רואי חשבון בשרון גילו תאימות מדהימה בין דו”חות השעות של העובדים, ממש עד לרמת דקת כניסה ויציאה זהה מהמשרד וממנו. העובדים סרבו לספק הסבר אז המנהלים פנו למצלמות האבטחה, ולא תאמינו מה הם גילו.

כולם מתייצבים בזמן לעבודה

במשרד רואי החשבון בשרון מתחיל יום העבודה בשעה שמונה בבוקר. העובדים מתבקשים להחתים כרטיס בבואם למשרד ובצאתו ממנו לאחר סיום יום העבודה. הדברים התנהלו על מי מנוחות עד שפקידה חדת עין במחלקת שכר הבחינה תאימות יוצאת דופן בדו”חות השעות של העובדים.

היא מצאה כי שלושה מעובדי המשרד מגיעים בכל יום בדיוק באותה השעה ועוזבים בדיוק באותה השעה, כשבפועל הדבר לא ייתכן – כוון שאינם מגיעים יחד במכונית או בהסעת עובדים, ואף אינם מתגוררים בסמיכות ונאלצים להגיע למשרד מאזורים שונים במדינה.

הדבר עורר את חשדה והיא החליטה להעלות עם המידע למנהל מעליה. שניהם ערכו בירור וגילו כי התופעה נמשכת כבר מספר חודשים. השניים זימנו את העובדים לשיחה, חקרו אותם ולא קיבלו תשובות מבטיחות. התחושה הייתה שהעובדים “עובדים עליהם” וההרגשה הייתה קשה.

הם החליטו להשתיק את הסיפור ולבצע תחקיר משלהם בעזרת מצלמות אבטחה לעסק, שהותקנו בלא ידיעתם.

surveillance-156028_1280

מה חשפו מצלמות האבטחה?

הבדיקה התרכזה במצלמת האבטחה הממוקמת בלובי המשרד ומכוונת לאזור מערכת החתימה האוטומטית. בצילומים נראה עובד אחד מחתים בעבור שני חבריו בכניסה למשרד וביציאה ממנו. העובד נכנס בכל יום בשמונה בבוקר בדיוק ומחתים שלושה כרטיסים, כאשר כחצי שעה לאחר מכן מגיעים שני חבריו ונכנסים ללא החתמת כרטיס.

העובדים נקראו שוב לבירור כשהפעם הוחלט לחשוף בפניהם את הצילומים ולהעמיד אותם ישירות אל מול ההוכחות. העובדים הודו כי נתנו את כרטיסי העובד שלהם לחבר והכריחו אותו להחתים עבורם, בתמורה לכך שלא יספרו למעסיק שהעובד יצא לחופשה בחו”ל כשלמעשה דיווח שהוא חולה.

המעסיק החליט לא רק לפטר את השלושה, אלא גם לחשוף את הסיפור בפני יתר העובדים בכדי להעביר מסר ברור: “במשרד הזה אין מקום לשקרנים.”

במקביל, הוחלט להחליף את מנגנון הרישום האוטומטי ובמקום מערכת המאשרת כניסה בעזרת כרטיס מגנטי, נדרשים עתה העובדים לחתום כניסה באמצעות מערכת טביעת אצבע.