היום רוב הצעירים לומדים תואר ראשון ואפילו אחוז גבוה ממשיך לתואר שני כי הם יודעים שזה יכול לעזור להם להתקבל יותר בקלות בשוק בעבודה.
קיימת הבעיה שלא כל מה שהם לומדים מתאים לשוק עבודה: למי שלומד מדעי הרוח או מדעי החברה יהיה קשה להתקבל בתקפידים הקשורים לכלכלה, מחשבים, קלינטק, תכנות….
היום שוק העבודה משנה פאזה: הכל תלוי בידע הטכנולוגי של המועמד: כמה הוא יודע על מחשבים, כמה הוא מבין בקיווק באינטרנט, מה הוא יודעה באלקטרוניקה או תוכנה.
היום מצפים מהצעירים שנכנסים לשוק העבודה ידע נרחב בהרבה תחומים…כי רק כך אפשר לגדול ולצמוח. כך שלפעמים עדיף ללמוד מקצועות שיש עליהם ביקוש מאשר מקצועות שאיתם יהיה מאוד קשה למצוא עבודה.
אנחנו חיים בעידן של גלובליזציה, בעידן טכנולוגי במיוחד שבו אנחנו גם מנסים לשמןר על איכות הסביבה. העידן הזה מצריך מאיתנו לעבוד הרבה על מחשבים, להבין את עולם האינטרנט ולהתקדם ביחד עם החידושים.
היום איכות הסביבה גם תפס הרבה כוח: קיימות הרבה משרות לכל מה שקשור לקלינטק שזה בניית מכשירים טכנולוגים ששומרים על איכות הסביבה. בגלל עולם האינטרנט קיימות משרות מעולות למתכנת מתחיל או עם ניסיון, כל חברה שעוסקת באינטרנט ובאתרים חייבת מתכנתים טובים ועם נסיון.
מהנדס תוכנה זה עוד תחום מאוד מבוקש בגלל חבישות התחום שזה מאוד קשור למדעי המחשב והנדסת מחשבים.
כך שלפני תתחילו ללמוד תנסו לעשות סקר על איזה מקצועות יש ביקוש!